24 juni 2012

Nail art: Newspaper nails!

Na cupcakes is het nu de beurt aan kranten. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik tot deze 'newspaper nail art' ben gekomen. Ook deze keer leg ik het jullie stap voor stap uit. En ik verzeker je, dit kan echt íedereen! Neem even een kijkje...



De newspaper nails waren vooral een hype op Youtube. Omdat ik me aan het amuseren was met nail art, maar het ditmaal keer op keer mislukte besloot ik alles eraf te halen en iets snel en gemakkelijk te gaan doen. En zoals ik al zei: ieder van jullie kan dit ook, zonder twijfel!
:)
Het enige wat je nodig hebt is: Lichtkleurige nagellak, krantenpapier of magazine, alcohol of water en een top coat. That’s it! Ik raad jullie aan om alcohol te gebruiken (70% is goed) voor het mooiste resultaat. Water heeft een veel langer proces en heeft minder slaagkans, helaas... Maar ik leg voor jullie beide methoden uit!

Om te beginnen starten we met een base coat, zo bescherm je je natuurlijke nagels. Daarbovenop brengen we de lichtkleurige nagellak aan. Ik raad jullie aan een lichtere kleur te nemen dan dit om het mooiste effect te bekomen. Door de verschillende lagen is hij donkerder geworden dan gedacht...

Methode 1:
Wanneer de nagellak goed is opgedroogd, en ik herhaal: góéd opgedroogd, breng je je nagel in een bakje met alcohol. Enkele seconden is voldoende.
Methode 2:
Eveneens wanneer de nagellak goed is opgedroogd laat je de krantenpapieren stukjes weken in een bakje met water.

Breng het stukje krantenpapier aan op je nagel en druk goed aan. Op de foto doe ik het met een vinger van datzelfde hand, maar gebruik best je twee handen. (Ik deed het hier voor een foto voor jullie te nemen).
Methode 1:
Wanneer je dit met alcohol doet is 10 seconden voldoende. Zorg dat bij het drukken je stukje papier niet té droog word, aangezien hij anders vezeltjes achterlaat op je nagel. Om dit te voorkomen dip je de vinger nog even in de alcohol en haal je het er meteen af.
Methode 2:
Wanneer je dit proces met water doet zal dit even tijd nemen. Neem af en toe check-ups om te zien wanneer je het papiertje er kan afhalen. Let eveneens op voor vezeltjes!

Wanneer je het papiertje hebt afgehaald zie je dat de tekst zich nu bevindt op je nagel en helemaal verdwenen is op je papiertje. Joepie!

Het effect na het opdrogen van je nagel is zeer dof en mat, een topcoat is hier dus zeker niet overbodig! Zo klaar zijn we! Snél en gemakkelijk zoals ik al zei!
En nu aan de slag! Jullie hebben alle tips & tricks meegekregen en ik hoop dat jullie er wat mee zijn! :)

Denken jullie het eens uit te proberen? Of hebben jullie het al eens gedaan? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

4 opmerkingen:

  1. WOW! Zot :o
    Misschien eens de Galliano tour opgaan en combineren met een fluo kleurtje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, super leuk dit! Ik heb geen alcohol thuis dus ik ga het moeten doen met water, ik hoop dat het lukt x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, heel leuk gevonden :)
    En ook een heel goede idee'jes
    Hele toffe blog ook, doe zo verder

    BeantwoordenVerwijderen