20 juni 2012

Nail art: Give me some cupcakes!

Gisteren zag ik op facebook een Youtube-filmpje voorbij komen bij vriendinnen, waarbij Cutepolish een filmpje toonde hoe zij haar cupcake nail art tot stand bracht. Ik vond het eveneens ZO schattig, dat ik er wel mee aan de slag moést gaan! Zeker net nadat mijn nagellakrek helemaal geïnstalleerd werd. Ik leg jullie stap voor stap uit aan de hand van foto’s hoe ik hiertoe gekomen ben, kijk even mee!


Uiteraard beginnen we met een basecoat, we willen absoluut niet dat deze schattige Nail art binnen de dag al aan het chippen is gegaan! Ik gebruik de Nail Hardener van Herôme als basecoat. Vervolgens breng je de lichte kleur van de streepjes aan op elke nagel. Op elke nagel zo dekkend mogelijk, maar op de nagel waar je de cupcake wil (bij mij de ringvinger) breng je enkel aan de top van je nagel (de plaats van de streepjes) deze kleur aan.

 
Vervolgens knip je flinterdunne stukjes plakband. Dit doe je het best op voorhand, want dit was bij mij nogal een gestuntel wanneer mijn basislaagje aan het drogen was! :) Plak ze vervolgens in de lengte op je nagel. Zorg ervoor dat je basislaag goed is opgedroogd, anders trek je de basislaag gewoonweg mee met je plakkertje... (TIP: doe een minitestje vooraf op een “onbelangrijke” nagel) Vervolgens lak je met een donkerdere kleur de top van je nagel. Droog dit goed op, eventueel met behulp van een nagellakdrogertje die nu verkrijgbaar is bij de Kruidvat. Ook dit droogproces is zeer belangrijk, anders zullen je streepjes minder strak zijn!
PS: er bestaan speciale nail art nagellakjes die een héél fijn borsteltje bevatten waarmee de streepjes kunnen getekend worden. Ik heb deze (nog) niet, en dit is dus mijn omslachtige oplossing! :)

 
Als je in bezit bent van een dikkere dottingtool of dottingpen kan je hier gebruik van maken om het ‘cakegedeelte’ aan te brengen. Ik had nog een speciaal rubberen schilderpennetje liggen, maar je kan net zo goed een kopspeld met gekleurd bolletje gebruiken, een tandenstokertje, of de uiteindes van schuifspeldjes (klik hier voor een filmpje).

Dit is het resultaat van de vorige stap. Ververvolgens breng je nog ‘het kersje op de taart” (cupcake) aan. Op deze foto kan je zien dat ik een kopspeldje in een potlood met gommetje heb gestoken om het gemakkelijk handelbaar te maken. Dip het in je druppel met dezelfde kleur als de streepjes en plaats hem aan de op van je cupcake.

 Je kan eventueel nog andere nagels voorzien van streepjes, als je hier na al dat zwoegen nog altijd zin in hebt tenminste :) . Ik heb het alleszinds bij 1 kleine nagel gehouden! Je kan deze stap natuurlijk ook gewoon doen wanneer je de vorige streepjes hebt aangebracht.

 Zo, klaar zijn we!

Ik daag jullie allemaal uit om dit even uit te proberen! Laat me ook het resultaat zien, lijkt me echt leuk om verschillende kleurcombinaties te zien! :)


7 opmerkingen: