19 juni 2012

DIY: Nagellak rek


Afgelopen tijd hield ik me steeds meer bezig met m’n nagels, en in het algemeen dus: nagellakjes! Er zijn er de afgelopen weken een aantal bijgekomen waarbij ik in de loop van tijd geen overzicht meer kon bewaren. Tijd voor verandering! Nagellakrekjes! Hoe ik tot deze rekjes gekomen ben, vertel ik jullie verder...

Het begon allemaal toen ik op Youtube heel toevallig op een filmpje stootte waarbij een meisje haar nagellakstash liet zien. Ik besloot op zoek te gaan op internet waar je zo'n nagellakrek kon bestellen maar dat was toch niet zo simpel dan ik dacht. Ik besloot winkels af te zuimelen om eventueel een kruidenrekje te vinden of iets dergelijks. NERGENS! Ik ben dan maar naar de doe-het-zelf-winkel geweest om houten latjes te gaan halen, want hé! Ik kan dit heus zelf!

Het begon allemaal bij houten latten van 2,40m lang. Deze heb ik op maat gezaagd wat me bloed, zweet en tranen heeft gekost! Voor de constructie gebruikte ik latjes van 7cm breed, voor de afwerking heb ik er nog latjes van ongeveer 2,5cm breed aan toegevoegd. Zo konden de lakjes zeker niet vallen (want dit zou zeker niet de eerste keer zijn). Ik schuurde de splintertjes ervan, maakte merktekens op hoogte van de rijen en zette het in mekaar met een lijmpistool. Voor de stevigheid heb ik er toch maar nagels ingeklopt.

Nog een laagje acrylverf, nagels in de muur, sorteren en klaar! Oké nee, zo snel is het nu ook weer niet gegaan... Ik ben er de volle 2 namiddagen aan bezig geweest! Maar! Nu kan ik me terug volop gaan richten op nail art, dus verwacht maar enkele posts met gevarieerde nagellakideetjes!

Kunnen jullie nog het overzicht bewaren in jullie nagellakjes? Of hebben jullie enkele ideetjes voor originele nail art? Aarzel dan niet om te reageren, ik weet het graag!


4 opmerkingen:

  1. wawie! Ik wil ook zo eentje! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dan kan je dit ook stap voor stap gaan maken als je dit echt wil! Je zal er echt zó blij mee zijn, en de moeite loont! :)

      Verwijderen