17 juni 2012

Zoeva Bamboo Set


Mijn eerste set was in aantocht, sommigen onder jullie hebben het zeker geweten. O jazeker! Want ik was in mijn nopjes hiermee! Één ding over het hoofd gezien... De Zoeva Bamboo Set was zogenaamd ‘out of stock’! Ohnee! Maar zo gauw hij weer helemaal beschikbaar was zat hij al meteen in het winkelmandje. Ik kon het natuurlijk niet bij enkel de set laten! Kijk even mee...


 
De Bamboo Set werd netjes gepresenteerd in een katoenen zak, zoals jullie op de eerste foto zagen. Heel simpel maar het past ongetwijfeld bij de sfeer van de set. De kwasten zelf rusten in een opgerold etui wat heel gemakkelijk op te bergen is. Handig voor in de handtas, mee te nemen op reis of een weekendje weg! Het ziet er allemaal zeer 'eco' uit, wat ik op zich heel origineel vind!

Hoe Zoeva de set omschrijft:
“Like a spa ritual for your skin, this bestselling set comes with 12 selected brushes, that are made from bamboo handles and taklon bristles (vegan). This natural product comes in an eco-style cotton bag and will become your perfect travel companion thanks to its travel size. The super soft and gentle touch of the bristles suits all skin types, even the most sensitive.”

Wanneer je de set open rolt zijn de haren van de kwasten bedekt met een soort beschermingslapje, zodat niet alles binnenin besmeurd geraakt, slim gezien! Dit neemt natuurlijk niet weg dat ze niet hoeven gewassen worden, maar daar later een artikel of filmpje over.

Om meer overzicht te bewaren bespreek de 12 kwasten in 2 groepen:
Gezichtskwasten:
Buffer, Poeder, Angled blush, Foundation en concealer.

Allen zijn ze su-per-zacht! Ik had wel al een voorraadje kwasten, maar geen van hen zijn zo zacht als deze! Enkel de concealerkwast kan wel wat prikken ter hoogte van de ‘wallen’, maar de oorzaak leg ik hier bij de daar veel gevoeligere huid. Dus op zich reken ik hiermee de kwast niet af, want ik gebruik hem nog steeds dagelijks! Absolute favorieten: de buffer en de angled blush brush. Op zich is de foundation brush ook echt van goede kwaliteit, alleen gebruik ik toch liever een stippling brush voor een dunnere laag.

Oogkwasten:
Fan, grote shader, kleine shader, crease, eye blender, liner/wenkbrauw, lip.

Ook deze zijn zachter dan gewoonlijk! Ik vind deze niet echt evenwaardig met de gezichtskwasten aangezien ik toch wel zeker andere fijnere kwasten uitgeprobeerd heb. Zoals je bij het liner- of wenkbrauwkwastje kan zien zijn er uitstekende haartjes die er uitzien alsof ze verschroeid zijn door hitte. Absoluut geen aangenaam gevoel! Maar even uittrekken en we kunnen weer verder. Mijn absolute favorieten hierbij zijn de crease en de eye blender.

Waarvoor en hoe ik al deze kwasten zou gebruiken, maak ik later nog een artikel over. Anders zou deze veel te lang worden en boeit het jullie waarschijnlijk allemaal wat minder naar het einde toe. Ook de andere aankoopjes horen en zien jullie later!

De Zoeva Bamboo Set is te koop in de shop voor €22. Een ideale set om mee te beginnen aan een zeer goed prijsje! Als je dit omrekent bekom je €1,83 per kwast. De kwaliteit is te vergelijken met de Sigmakwasten die toch een stukje duurder zijn dan dit. Een supergoede deal dus! De verzendingskosten bevatten €5,50 in België en Nederland, wat niet met zich meebrengt dat deze set zijn prijs-kwaliteit verhouding verliest!

Wat denken jullie van deze set? Ziet hij er goed uit? Hebben jullie deze set al uitgeprobeerd?
Laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten